Сторінки

Розробки уроків

Урок з теми «Визначення географічного положення гір. Практична робота». 6 клас
Мета:
1.     Сформувати навички визначення географічного положення гір.
2.     Розвивати просторову уяву, логічне мислення школярів, вміння порівнювати об’єкти, аналізувати результати своєї роботи.
3.     Виховувати прагнення до надання допомоги своїм однокласникам, зважувати свої сили.
Обладнання: фізична карта світу, атласи з географії 6 класу, карточки з описом алгоритму роботи, компютер з мультимедійним проектором, розробка інтерактивної презентації.
Тип уроку: урок формування нових умінь та навичок, практична робота.
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Задача: налаштувати клас на оволодіння практичними навичками, викликати інтерес до роботи.
― привітання;
― перевірка готовності до уроку;
― повідомлення мети уроку: Навчитися визначати географічне положення об’єктів на карті.
ІІ. Перевірка домашнього завдання + актуалізація опорних знань.
1.     На які групи поділяються гори за висотою?
2.     Як на карті визначити висоту гір?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. (практична робота навчального характеру).
Задача: формувати вміння складати опис географічного положення гір.
1.     Учням оголошено,що вони виконують навчальну практичну роботу, при цьому їм дається карточка з алгоритмом роботи, вони можуть розраховувати на допомогу вчителя та перевіряти себе за допомогою інтерактивної презентації.
2.     Учні отримують плани роботи:
План роботи
Дії на його виконання
1.     Назва, висота
2.Назвати і показати гори на карті, визначити, до яких гір за висотою вони відносяться.
2.     Географічне положення:
а) На материкові:


б) напрямок і протяжність


в) відносно інших об’єктів
г) в якій країні (або яких країнах) знаходяться

Визначити:


а) на якому материкові і у якій його частині знаходяться;
б) в якому напряму простягнулись гори і на скільки кілометрів (за градусною сіткою), вздовж яких паралелей або меридіанів вони простягнулись.
в) як розміщені відносно великих річок. Рівнин, морів тощо.
г) порівняти фізичну і політичну карти, знайти в межах яких країн простягнулись гори.

Проводиться бесіда за даним планом роботи з метою їх повторення: як способи варто застосувати для вирішення окремих пунктів плану?
1)    Як визначити, у якій частині материка знаходяться гори?
2)    Як визначити напрямок, в якому простягнулись  гори?
3)    Як визначити протяжність гір в градусах та кілометрах? (при необхідності переглянути інтерактивну презентацію по визначенню відстаней на карті) (див. додаток )
3.     Виконання роботи. Визначення географічного положення Уральських гір.
Учні виконують роботу та при цьому перевіряють себе за допомогою інтерактивної презентації 
4.     Після виконання роботи учні порівнюють результати з результатами на екрані.

5.     Перенос набутих вмінь у нову ситуацію. Задача: Виконання завдання на порівняння географічного положення гір.
Учні отримують завдання порівняти географічне положення уральських та Кавказьких гір. Результат занести в таблицю та  зробити висновок про подібність та відмінність географічного положення цих гір.
План роботи
Подібні риси
Відмінні риси
1.Назва, висота

Урал — середньовисотні гори;
Кавказ — високі
6.     Географічне положення:
а) На материкові:


б) напрямок і протяжність





в) відносно інших об’єктів


г) в якій країні (або яких країнах) знаходяться


Євразія
Кавказькі гори південніше ніж Уральські гори


Урал — з півночі на південь на майже 1900 км, Кавказ — з південного сходу на північний схід на 900 км.
Східно-Європейська рівнина
На території Росії
З Уралом — на заході, з Кавказькими горами — на півдні
Кавказ ще й на території Грузії, Вірменії, Азербайджану

6.Порівняння результатів роботи.
VІ. Підведення підсумків роботи.
1)    Чи виконані задачі. Які ми перед собою поставили?
2)    Які прийоми роботи викликали труднощі?
3)    Що добре засвоїли?
4)     Оцінювання.
V. Домашнє завдання. 
Презентація до уроку за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/0B_kHTSBfS8-xcjJPY0F6dkppTms/view?usp=sharing

Немає коментарів:

Дописати коментар